تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۷
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۳۳۱۹۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون ماشین آلات وزارت صمت عنوان کرد:

رشد ۴۰ درصدی تولید ماشین آلات معدنی در کشور

‌می‌متالز - معاون ماشین آلات وزارت صمت گفت: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد رشد صددرصدی هستیم و از ۱۷۰۰ دستگاه ماشین معدنی به ۳۵۰۰ دستگاه رسیدیم و طی امسال، رشد ۴۰ درصدی را برنامه‌ریزی کردیم تا به ۴۵۰۰ دستگاه برسیم.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمد موسوی در حاشیه بازدید و افتتاح یک کارخانه تولید تجهیزات پزشکی در شهرستان رودسر با بیان اینکه در حوزه بومی‌سازی تجهیزات پزشکی گام بزرگی در کشور برداشته شده است، اظهار کرد: از بازار سه میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی در کشور، ۱.۵ میلیارد دلار معادل ۵۰ درصد تولید داخل است.

وی با اشاره به واردات سالانه ۳۵ میلیون دلاری آنژیوکت، افزود: افتتاح این کارخانه می‌تواند بخشی از این نیاز را تامین کند.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات و ادوات کشاورزی اعم از تراکتور شاهد رشد تولید هستیم، خاطرنشان کرد: برنامه صادراتی را در دستور کار داریم.

موسوی با بیان اینکه در بخش ماشین‌آلات راهسازی و معدنی، ۱۵ هزار دستگاه فرسوده داریم، گفت: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد رشد صد در صدی هستیم و از ۱۷۰۰ دستگاه ماشین معدنی به ۳۵۰۰ دستگاه رسیدیم و طی امسال، رشد ۴۰ درصدی را برنامه ریزی کردیم تا به ۴۵۰۰ دستگاه برسیم.

وی تداوم روند مذکور طی سه سال آینده را موجب نوسازی ماشین‌آلات دانست و تاکید کرد: در حوزه ماشین‌آلات معدنی همچون بیل و لودر و بولدوزر، سطوح ساخت داخلی و وارداتی را مشخص کردیم و جهت خودکفایی برنامه داریم.

معاون وزارت صمت، از رونمایی از دامپ تراک ۷۵ تنی طی هفته اخیر خبر داد و اضافه کرد: ۱۰ شرکت دانش بنیان در این بخش داریم؛ همچنین در حوزه تجهیزات پزشکی بالغ بر ۱۲۰۰ شرکت در کشور فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده